Sunday 16 September 2012

Buatmu Bernama Sahabat

Sahabatku,
Andai suatu hari nanti kau melihat aku terjatuh sehingga tidak mampu bangkit kembali, 
pimpinlah aku.
Andai suatu hari nanti kau melihat aku lena dibuai mimpi,
bangkitkanlah aku.
Andai suatu hari nanti kau melihat aku menangis tidak berhenti, 
kesatkanlah air mataku.
Andai suatu hari nanti kau melihat aku jauh tersasar, 
dekatkanlah aku.
Andai suatu hari nanti kau melihat api amarahku membuak-buak, 
redakanlah aku.
Andai suatu hari nanti kau melihat aku kecewa kerana gagal, 
hiburkanlah aku.
Andai suatu hari nanti kau melihat aku terlupa, 
ingatkanlah aku.
Andai suatu hari nanti kau melihat semangatku pudar, 
peluklah aku, salurkan semangatmu.
Kerana aku percaya,
Kau sahabatku dunia akhirat.
Ya Allah,
Janganlah kau jauhkan sahabatku dariku,
Sokongan dan dorongannya sangat aku perlukan,
Tanpanya ku bisa lemas,
Dengannya aku mampu jadi hebat,
Kerana aku percaya,
Kau sahabatku dunia akhirat.

Uhibbuki fillah ya ukhti,
Friends till jannah,
InsyaAllah..


No comments: