Friday 30 December 2011

Kalau Allah wujud, kenapa tak boleh nampak Allah?

Assalamualaikum w.b.t.

Hari ni saya nak cite pasal satu lagi soalan kontroversi yang selalu ditembak ke umat Islam. Soalan dia..jeng..jeng..jeng...

"Korang kata Allah tu wujud, ada. Tapi kenapa kita tak boleh nampak Allah? Korang tipu eh??"

Cop..cop..!! Mana ada tipu. Betullah Allah ada, wujud. Tapi ada la sebab kenapa kita tak boleh tengok Allah. sebabnya Allah dah ciptakan kita tidak boleh melihat-Nya.

Senang cite macam ni, katalah saya cipta remote control aircond. Remote tu mestilah guna dia nak control aircond. Tapi saya cipta remote tanpa mata yang dapat tengok saya. So, agak-agak remote tu boleh ke tengok saya sebagai orang yang cipta dia? Of coz la tak boleh, sebab saya tak bagi dia mata untuk tengok saya.

Jadi, samalah konsepnya kenapa kita tidak boleh melihat Allah. Namun kita percaya akan kewujudan-Nya kerana banyak bukti yang menunjukkan kewujudan Allah.

Sekian untuk hari ini..:)

No comments: